donderdag 5 september 2013

een boze ooievaar in een hete oven

Na woensdag op de baan 8 keer een redelijk snelle kilometer te hebben gelopen, was het vandaag alweer tijd om te lopen.

Omdat ik eerst nog wat werk moest afmaken, liep ik pas om half een weg. En dat was fout. Het was vandaag zo ongeveer de heetste dag sinds half augustus. En het was inderdaad heel erg warm, maar dit merkte ik pas toen ik wegliep. Het eerste half uur ging het nog enigszins, gelukkig werd ik toen gebeld en kon ik heel even wandelen. Daar was ik blij mee.

Even verderop zag ik een ooievaar vliegen en heel hard krijsen. Een heel raar geluid. Ik wist niet dat ooievaars dit geluid konden  maken. De ooievaar vloog ook heel wild heen en weer. Misschien was hij de kraaien aan het wegjagen die daar ook rondvlogen? Maar wel raar, de jongen van de ooievaar zijn toch al lang uitgevlogen? En veel te groot geworden voor een kraai? Dacht ik.

Afijn, ik liep toch maar verder. Het werd warmer en warmer en ik liep langzamer en langzamer. Na weer een half uur, maar weer een  wandelpauze. En toen na 20 minuten weer en na 15 minuten nog  maar een keer. Ik kon niet anders, zo warm had ik het. En mijn benen deden pijn van die woensdagtraining en ik had zooooo'n dorst en ik kreeg ook nog honger. Wat een lijdensweg was dit geworden.

Uiteindelijk ben ik toch nog 1 uur en drie kwartier onderweg geweest, maar meer dan 15 km was het zeker niet. Gelukkig heb ik nu twee rustdagen, dan zondag maar weer een km of 30 met daarin 34-21-13 en misschien nog 8 minuten op marathontempo. Als het lukt. Nu meteen een quiz: deze minuten zijn niet zomaar gekozen, maar komen ergens vandaan. Waarvandaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten