vrijdag 10 december 2010

een eerste marathontraining

Want dinsdag al 's avonds laat 7 km gelopen, woensdag naar de loopgroep, goed voor ruim 10 km. En toen ik donderdagmorgen uit het raam keek, en alle berijpte bomen zag, en het weerbericht hoorde zeggen dat het ging dooien, kon ik me niet inhouden. Nog even genieten van het winterse landschap, de besneeuwde wegen en de sneeuwbuien onderweg. Rustig heb ik 15 km gelopen. In totaal dus 42 km in drie dagen.

Maarrrrr, ik heb donderdagmiddag ook nog naar Groningen gefietst, heen en terug 2 uur, dus in totaal donderdag 3 1/2 uur bezig geweest, das toch wel een marathontrainingsdag. (Zo schrijf je het woord echt: alles aan elkaar. Veel mensen schrijven de woorden los, dat doe je in het Engels wel, maar in het Nederlands schrijf je zoveel mogelijk aan elkaar, behalve als er klinkercontaminatie kan plaatsvinden. Hier spreek ik even als lerares.)

Een mooi duurblokje dus. Even terugdenken: deze week 5 uur geschaatst, 5 uur gelopen en 2 uur gefietst. Niet in een week, maar in 8 dagen. Mooi, een goed begin van de marathontraining. Over minder dan 2 maanden staat de eerste marathon al gepland, dus hoog tijd om te beginnen.

Vandaag een rustdag gepland, morgen komt er ook niks van lopen, dan zondag maar weer een duurloop van een km of 20,  misschien 25, dan kom ik deze week op 62 a 67 km lopen en twee uur fietsen erbij. Het is begonnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten