dinsdag 14 juni 2011

fout paadje

Volgens Het Nieuwe Plan moet ik nu meer fietsen ipv lopen. Dus gisteren dit Plan in praktijk gebracht en op de fiets gestapt. Eerst naar Bakkeveen, wind tegen. Sommige stukken lekker hard ertegenin, ik was zowaar even buiten adem. Ik merk dat ik een tijd minder heb gefietst, echt heel soepel ging dat niet. Maar ik heb eigenlijk helemaal niet minder gefietst, ik fiets toch wel een keer per week naar Groningen. Dus rara hoe kan dit dan?

Maar goed, even voorbij  Bakkeveen zag ik een mooi fietspaadje, richting Siegerswoude. Dat genomen, maar een half uur later reed ik ineens Frieschepalen binnen. Hee, dat was niet de bedoeling, veel te ver afgedwaald. Via ANWB-borden naar Marum en toen naar huis. Ruim anderhalf uur gefietst, waar ik een uur wilde. Af en toe lekker hard, dan weer een stukje wat rustiger.

De fiets piept en kraakt: de ketting en tandwielen worden oud, zei de fietsenmaker. Maar hij moet het nog maar even uithouden, en hij deed het ook nog best.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten