zondag 5 februari 2012

wel schaatsen, niet lopen.

Gisteren bijna een uur geschaatst, en vandaag 1 1/2 uur! En het gaat prima. Vooral vandaag, de benen waren iets meer gewend aan het schaatsen dan gisteren en ik heb heerlijk geschaatst. Op prachtig ijs, niet druk, zonnetje, klein beetje wind en lekker koud (het is nog steeds -8). De voet doet het heel goed in de schaats, ik voel er tijdens het schaatsen niks aan, en na het schaatsen ook niet.

Minder leuk is dat ik gisteren na ruim een uur wandelen, weer pijn heb in mijn voet. Gelukkig niet zo erg dat ik niet kan schaatsen, maar meer lopen gaat niet. Gelukkig kan ik dan ruim compenseren met schaatsen, maar blijkbaar is de blessure nog lang niet over, ook niet na bijna 2 maanden rust.

Dus: morgen toch een afspraak maken bij de sportarts en eens goed laten kijken naar de hele voet/enkel. Want vandaag is de midwintermarathon in Apeldoorn, en dus is het precies een jaar geleden dat ik verkeerd uit de bus stapte. Dus heb ik al een jaar last van mijn enkel, eerst het een, dan het ander en nu dit. Ik weet niet of er verband is tussen alle blessures, maar het is wel steeds aan dezelfde voet geweest. Laten uitzoeken maar en hopen dat ik er dan eindelijk vanaf kom, en weer eens een marathon/halve marathon/10 km/een half uur kan hardlopen.

1 opmerking:

  1. Gelukkig kan je schaatsen...
    nog minstens een week volgens de weermannen,
    Lijkt me goed om na deze terugslag naar de sportarts te gaan, 'kijken of hij wat kan vinden'. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen