vrijdag 13 juli 2012

17 km per uur!

Wegens drukte op het werk weinig tijd om te lopen/fietsen. Woensdag nog naar Groningen gefietst, 45 min heen en 45 min terug, een mooi stukje.

Woensdagavond had ik een ouderavond, dus kon ik niet naar de looptraining. Maar gelukkig is onlangs op donderdagavond een andere groep gestart, dus kon ik daar mooi meedoen.

Op mijn weg naar de training, lopend, voelde het niet best. Ik was moe, beetje hoofdpijn, wilde eigenlijk liever naar bed dan te gaan hardlopen. Maar ja, toch maar lopen. Eenmaal op de training deden we eerst 1 km, op volle snelheid, zei de trainer. Dat lukte niet. Het ging niet lekker. Ik verzuurde helemaal, moest mijn tempo wel minderen. Uiteindelijk deed ik er 3'50 over. Nog best heel goed, het voelde eerder als 4'50.

Toen 12 x 1 minuut. Op 4-mijl tempo. Dat kan ik nooit goed inschatten, ik loop dus maar een tempo wat ik die 12 x 1 minuut kan volhouden. Dit ging heel erg goed. Ik had het gevoel dat ik zeker niet op mijn allerhardst liep, maar dat ik me nog wat inhield. En toen bleek ik een paar minuten 17 km/u te lopen! Whaaa, wat snel. Het gaat dus heel goed, weer.

Na de training was mijn moeheid en hoofdpijn helemaal verdwenen. Ik was helemaal opgetogen over de hoge snelheid die ik had gelopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten