donderdag 1 november 2012

Goed gelopen

Na twee rustdagen (qua lopen dan, wel druk geweest met werk en huishouden), was de pijn in mijn been al bijna weg. Alleen bij traplopen voelde ik nog wel heel licht wat pijn.

Dus toch naar de loopgroep en hier heerlijk gelopen. Alle krachtoefeningen overgeslagen en rustig begonnen met lopen. Dit ging prima, niks gevoeld. Iets harder dus maar, ging nog steeds prima. Uiteindelijk liep ik weer lekker door in een vlot tempo, nu heel erg lichtjes in de verte iets gevoeld, mag geen naam hebben.
Op het allerlaatst nog even een eindspurt (niet echt een sprint, meer een eind-steigerung) en deze ging verbazend makkelijk. Heel soepel en snel.

Het viel me op dat ik, ondanks de hoge tempi, niet echt moe werd, na een kleine minuut rust was ik al weer klaar voor de volgeden 1000 meter. Dus de energie is weer aardig terug, de spieren nagenoeg hersteld: op naar de volgende (halve) marathons.

Op de agende staan:
17 november: halve marathon Leens.
15 december: 15 km Peize
eind december: halve marathon in Blijham en/of begin januari: halve marathon de Wilp
13 januari: Halve marathon in Egmond
3 februari: Asselronde Apeldoorn, evt marathon hier. Maar dit is ook ons trainingsweekend.
Anders 10 februari groet uit Schoorlrun, 30 km. Of allebei niet.
Voorjaar: marathon in Enschede of ergens anders (Barcelona of Parijs is ook mooi natuurlijk).

Allemaal erg leuke loopjes in het vooruitzicht dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten