donderdag 10 januari 2013

rustig schaatsen

Na de duurloop van zondag met snelle stukken, nergens meer last van gehad. Niet moe, geen spierpijn. Nu wordt het tijd om goed uit te rusten, want zondag moet ik in Egmond een halve marathon lopen.

Dus maandag niet gelopen, eigenlijk teveel binnen gezeten omdat het ook alleen maar regende, buiten. Dinsdag nog steeds regen, maar toch aan het eind van de middag 8 km gelopen. Op een goed voelend tempo, niet te snel. De benen voelden goed en wilden best iets sneller, maar dat mochten ze niet van mij.

Woensdag bij de loopgroep stonden 4 x 6 minuten op het programma. De eerste 6 heb ik lekker snel gedaan en dat voelde prima, makkelijk, soepel, zoals ik het het liefst hebben wil. De andere drie keer zes heb ik veel rustiger gedaan om mezelf te sparen voor Egmond.

Vandaag houd ik rust, vrijdag heb ik afgesproken om te gaan schaatsen. Hmmm, is dat wel slim, vlak voor de halve van Egmond? Misschien niet, maar dan heb ik een excuus voor als het tegenvalt in Egmond, en als ik goed ben, maakt het weinig uit (???? vraag me af of dit klopt, maar dat zeg ik nu maar gewoon tegen mezelf). In elk geval maar wat rustiger schaatsen dan ik normaal zou doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten