donderdag 3 januari 2013

verder na de deceptie

Gewoon maar weer de draad oppikken lijkt me het beste. Even geen trainingen meer die ik van  mezelf moet doen omdat ik zonodig weer snel wil lopen, maar in plaats daarvan trainingen doen waar ik op dat moment zin in heb.

En dinsdag had ik zin om een lekker stuk rustig aan te lopen. Het werden 18 kms, op nieuwjaarsochtend. Toch nog op een redelijk tempo, het zal zo'n 12 km per uur geweest zijn. Heerlijk, genoten van de omgeving, van de rust na al het feestgedruis (waar ik trouwens niet aan heb meegedaan, dit terzijde).

Woensdag met lichte tegenzin naar de loopgroep. Iedereen die wilde zoenen vanwege gelukkig nieuwjaar op afstand kunnen houden (yes!) en vernomen dat we 15 keer 1,5 minuut snel zouden lopen. Ik was nog steeds een beetje boos op mezelf, vanwege Blijham, dus ik ging die 15 anderhalve minuten gewoon keisnel doen. Dat lukte ook nog, ondanks nog wat stijve, spierpijnerige benen. Niet dat het nou zo soepel ging, maar wel snel.

Voldaan fietste ik weer naar huis, toch blij dat ik was gaan hardlopen, en met nog een keer het voornemen om NIET meer zo te focussen op mijn gelopen tijden, maar gewoon lekker te gaan lopen.

1 opmerking:

  1. Lijkt me een uitstekend voornemen... qua training gaat opzich alles goed (uitstekend), en de focus weg van te lopen tijden brengt denk ik net de ontspannenenheid die maakt dat het in een wedstrijd opeens allemaal samenvalt (ahh mooie lange zin).

    BeantwoordenVerwijderen