donderdag 7 februari 2013

spierpijn

Maandag en dinsdag was het t ergst. Trap aflopen was pijnlijk. Helaas moest ik dinsdagavond een cursus geven en vier keer twee trappen op en af met zware bakken. Oef! Het viel niet mee.

Ik twijfelde dus wel toen ik woensdag naar de looptraining fietste. Nog steeds zere benen. Alleen maar rustig meehobbelen, misschien maar een halve training meedoen. Dat we een tunneltraining zouden gaan doen, hielp ook al niet.

Maar het viel mee. Op vlakke weg lopen ging eigenlijk best. Tunnel in, naar beneden dus was de eerst keer wel lastig, maar ging daarna iets beter. Omhoog ging goed. Ik heb heel rustig meegelopen, achteraan en kon makkelijk de hele training volhouden. Ik was niet moe meer, had alleen nog last van spierpijn.

Vandaag, de ochtend na de training, is de spierpijn al weer minder. Dus ga ik vanmiddag, als de zon schijnt lekker weer een uurtje lopen. Gewoon rustig aan, om de benen te bewegen en de spieren te doorbloeden en zo het herstel te bevorderen. Want zaterdag staat alweer de 25 km van Road to Rotterdam gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten