maandag 4 maart 2013

30 km is best ver

Zaterdag op naar Groningen voor de derde RtoR-loop. Dit keer 30 km op 5.30 (wat in de praktijk 5.25 werd). Het weer was mooi, rustig, weinig wind, niet koud. Het parcours was een rondje Leekstermeer, voor mij bekend terrein.

Het lopen ging goed, de verzorgingsposten elke 5 km waren weer erg fijn. Het tempo was ook goed en prima vol te houden. Op het laatst werd ik wel moe, maar eenmaal in de kantine kreeg ik wel erg zere benen, vooral de kuiten. Ik kon bijna niet meer staan, wat is dat nu? Na een tijdje zakte het weer af. Ik wijt dit nu aan mijn jetlag, die ik nog steeds niet helemaal te boven ben. Ik word al heel vroeg in de avond (9 uur) erg slaperig, slaap vervolgens 2 uur heel diep en vervolgens slaap ik eigenlijk slecht, ben om half 6 alweer klaar wakker. Uit de tijd dat ik nog nachtdiensten deed, weet ik dat fysieke prestaties tot een week na het einde van de nachtdienst nog slecht gingen. Dus die zere benen zullen wel een gevolg van de jetlag zijn.

Zondag lekker gerust, vandaag lekker in het zonnetje hollen, km of 10. En dan zaterdag de halve van Haren. Geen verwachtingen vooraf, net als in Egmond en Apeldoorn gewoon lekker gaan lopen. Dat leidde tot de beste resultaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten