zondag 5 mei 2013

Haast

Twee dagen in de tuin gewerkt: gespit, gras afgestoken en aardappels, uien, wortels en nog meer geplant of gepoot. Het was zwaar werk, erg zwaar. Ik werd er heel moe van. Viel 's avonds op de bank in slaap.

Dus ook twee dagen niet gelopen. Toen moest ik zaterdag wel van mezelf. Ik wilde twee uur hardlopen, op een rustig tempo. Maar dat lukte niet. Er was een familieweekend, waarvoor ik een taart moest bakken en ook nog de boodschappen doen. Dus geen getreuzel 's morgens vroeg maar op tijd opstaan, ontbijten en aan de slag. Gelukkig wilde mijn dochter wel helpen met het bakken van de taart en kon ik om half 11 eindelijk gaan hardlopen.

Maar de tijd was te kort voor een duurloop van twee uur. Het werd iets meer dan een uur. Een km of 12 a 13. In een vlot tempo, want ik stond nog helemaal in de haast-modus toen ik weg liep en mijn hartslagmeter had ik in de hectiek vergeten. Onderweg bedacht ik me dat het eigenlijk ook veel beter was om 'maar' een uur te lopen, met het oog op de nacht van Groningen, die donderdag is. Beter iets te veel rust genomen dan te veel hardgelopen, heb ik gemerkt.

Zondag met de loopgroep meegedaan. Geprobeerd alleen maar rustig te lopen, maar dit lukte maar matig. Nu dus drie dagen uitrusten en dan donderdag knallen!!! Ik bedoel: gewoon lekker hard gaan lopen. Of moet dat "hard' er nog uit: gewoon lekker gaan lopen. Na de opmerking van trainerpaul weet ik het niet goed meer. Ach, ik zie ook wel, wat maakt het uiteindelijk allemaal uit... Die ene minuut sneller of langzamer, ik ben de enige die dat belangrijk vindt, voor de rest kan het niemand wat schelen wat voor tijd ik loop. Daarom is hardlopen eigenlijk ook zo'n leuke sport.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten