donderdag 19 september 2013

60 km hardgelopen langs een buizerd

Na de loopfietsproef gunde ik mezelf een rustdag, maar dinsdag vond ik dat ik toch wel weer wat moest doen. Dinsdagmiddag vertrok ik dus. Het ging erg lekker en ik zette er flink de sloffen in. Ik liep ongeveer 12,5 km per uur. Denk ik. Totaal ongeveer 18 km. Het fijne van aan het eind van de middag lopen is dat je erna meteen kunt eten. Mijn man had gekookt en zat al met het eten klaar toen ik weer thuis was. Dat was fijn!

Woensdag moest ik weer naar de loopgroep. Als ik voor een marathon train, ga ik daar altijd lopend heen. Zo maak ik "gratis" wat extra kilometers, 6 in mijn geval. Dat deed ik nu dus ook. De looptraining zelf was 4 rondjes van 1600 meter, die in 13,5 km per uur of zo gingen. Lekker snel en zonder al te veel moeite, zeker ook gezien mijn snelle 18 km van de dag ervoor.

Ik dacht dat ik vrijdag weer 25 km zou gaan hardlopen, maar toen ik nog eens in mijn agenda keek, zag ik dat dat alleen maar kon als ik om 6 uur zou starten. Daar had ik niet veel trek in. Dus moesten die 25 zaterdag of donderdag. Het werd donderdag.

Zoals ik al had verwacht begon het moeizaam, logisch vanwege de woensdagtraining. Ik liep dus maar heel langzaam, dezelfde route als die van de boze ooievaar. Dit keer was die ooievaar er niet, maar wel een buizerd die gewoon op zijn paaltje bleef zitten, terwijl ik langs liep, op ongeveer 3 meter afstand. Wat een mooi beest, wat een grote ogen en klauwen. Ik zie ze anders alleen maar vliegen hoog in de lucht.

Ik bleef lekker langzaam verder lopen, en deed 2 uur en 40 minuten over deze 25 km. Het einde ging iets beter dan het begin, maar ik was toch blij toen ik thuis op de bank kon gaan zitten met een pot thee en lekker veel fruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten