zaterdag 11 september 2010

De Run

Nou, hij zit erin hoor! Vanwege de vermoeidheid van gisteren die ik vanmorgen ook nog voelde, heb ik geen stap meer gelopen dan de "verplichte" 20 km. En die gingen nog best goed.
Ik heb twee keer 49 minuten gelopen. De eerste ronde makkelijk. Ik had mezelf ingehouden, het moest makkelijk voelen. En dat lukte ook. De tweede ronde begon stijfjes. Ik moest vooral wennen aan mijn andere schoenen. De Brooks lopen totaal anders dan de Nikes van de eerste ronde. Veel stugger en een heel andere voetafwikkeling. Tot 4 km ging het lekker, daarna ging ik voor mijn gevoel een tempootje terug. Voor mijn gevoel ging ik steeds langzamer lopen, maar toch nog op een acceptabel tempo. Ik was verrast dat ik toch weer dezelfde eindtijd had als de eerste ronde. Het voelde niet zo. Zijn het toch de schoenen waar het aan ligt????
Na de tweede 10 km was ik wel misselijk en erg moe. Ik ben toch wel behoorlijk diep gegaan. Het waren twee prima trainingsronden op mijn beoogde marathontempo. Omdat het toch best zwaar ging, plan ik nu twee en misschien drie rustdagen om energie terug te krijgen. Dan kan ik daarna nog een keer een grote 30km lopen en dat moet dan voldoende zijn voor een goede marathon. Toch, trainerpaul?
Ik voel me voldaan, ga zo lekker slapen en genieten van mijn rustdag morgen.

2 opmerkingen:

  1. Voor mij is 't heel modern hoor een blog. Ik kijk er nu voor 't eerst van m'n leven op en ben benieuwd naar jouw beweegreden(en) om een blog te starten. Knap hoor al dat hollen, zo erg dat je er zelfs misselijk van wordt en dan toch doorgaan. Het (in vele malen mindere mate) hollen is voor mij nog steeds een ver van m'n bed verhaal. Ik geniet er nu volop van dat ik zonder hijgen de heuvel naar 't station op kan fietsen en de trappen op m'n werk kan oplopen. Geen last meer van een buik en weinig lucht. Holse, ik hoop dat je een goeie aanloop hebt naar de marathon!
    grt sandra

    BeantwoordenVerwijderen