zondag 3 juni 2012

Yes!

Zojuist de 20 km achter de rug. Eigenlijk 19,3 km, maar afgerond is het echt 20 km, natuurlijk. Op een heerlijk keuveltempo, gemiddeld net iets onder de 10 km per uur, want we deden er 2 uur en 5 minuten over. Het ging super. In aanmerking genomen dat dit mijn eerste 20 km was sinds december, en als ik goed nadenk, dan liep ik daarvoor ook al niet heel veel, dus is het wel langer dan een half jaar geleden dat ik zo ver had gelopen.

De benen vonden alles prima. Geen last van hamstrings of liezen of wat ook. De voet begon na een km of 8 te zeuren, maar door na elke afzet mijn voet te ontspannen, kon ik dat aardig onder controle houden. Nu doet de voet wel pijn, en het lijkt iets dik te zijn. Maar ach, dat boeit me eigenlijk niet. Op Corsica was dit alles nog vele graden erger en dat is allemaal zonder serieuze gevolgen gebleven, dus dat zal nu ook wel weer gebeuren.

Ik ben gewoon blij dat dit goed is gegaan. Ik ben verbaasd over mijn loopvermogen, dat niet echt veel lijkt te hebben ingeboet na zo lange tijd van niet tot weinig lopen. Op naar de marathon??????? (Nee, nee, nu niet te hard van stapel lopen...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten