dinsdag 25 september 2012

"De mensen hebben geen geduld meer."

Gisteren een super 25-gelopen. Het ging allemaal prima, niet moe, voet nauwelijks gevoeld en toch behoorlijk op tempo gelopen. Ik had namelijk ingeschat dat ik er 2 1/2 uur over zou doen, dat klopt ook omdat ik eigenlijk altijd 10 km/uur loop op zulke duurlopen. Maar na 1 1/2 uur werd me wel duidelijk dat ik er langer over zou gaan doen. Dus de laatste 10 km ben ik sneller gaan lopen. Ik had namelijk ook nog afspraken staan later op de dag, na het lopen en dat zou in de knel komen als ik niet op tijd terug was.

Dus nu denk ik dat het toch langer dan 25 km was, misschien 27 of 28. Maar het maakt niet uit, het ging fantastisch allemaal.

Onderweg een keer kort gestopt om mijn pakje drinken op te drinken dat ik de hele tijd in mijn hand had meegenomen. Daarna snel weer verder lopen. In Peize moest ik voor het stoplicht wachten, tegelijk met een oudere man op de fiets. "Even wachten maar," zei hij, "het wordt zo groen. Maar de meeste mensen hebben geen geduld meer tegenwoordig." Tja, zo is het maar net. Ik had eigenlijk ook geen geduld, ik liep zo hard als ik op dat moment, na 20 km te hebben gelopen, maar kon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten