zondag 23 september 2012

Voet houdt zich goed!!

Na de loopfietsproefmarathon geen last meer gehad.  In datzelfde weekend stond nog een 30-plusser op het schema. Hoe moest ik die nu inplannen, rekening houdend met niet teveel kilometers lopen en niet twee dagen achter elkaar lopen... Lastig.

Ik kwam uit op een bijna 4 uur durende run-bike-run op dinsdagmorgen. Eerst 10 km lopen, toen 1,5 uur gefietst en daarna weer 10 km gelopen. Tussendoor thuis even iets gedronken en/of gegeten en snel weer verder. Dit ging allemaal prima, ik was niet moe, wel de voet ietsje gevoeld geloof ik op het eind van de tweede 10 km.

Woensdagavond een looptraining op de baan gedaan. Een stuk of 6 keer 1200 meter. De eerste ging wat stug, benen waren niet echt meer gewend aan lopen en zeker niet aan snelle tempo's lopen. Maar vanaf nummer twee ging het gewoon supergoed, snel en makkelijk. Gaaf! De een-na-laatste heel rustig gedaan, voelde toch weer mijn voet een beetje pijn doen. Maar bij de laatste dacht ik "kan mij het schelen," en die heb ik het allersnelst gedaan. Daarna niks meer aan de voet gevoeld, ook vrijdag niet.

Donderdag nog 1,5 uur gefietst. Dat ging een stuk stroever weer, logisch na de snelle baantraining en ik voelde ook nog een verkoudheid opkomen. Gelukkig heeft die niet doorgezet, zodat ik zaterdagochtend vroeg ook nog een rondje van 16 of 17 (18?) km kon lopen. Hier liep ik steeds te snel, mijn benen waren de snelle baan nog niet kwijt. Daardoor ging het moeizaam, maar toch gedaan! Voet meldde zich wel weer even, maar ik trek me er nu even niet meer zoveel van aan. Gelukkig dat dit weer kan!!

Morgen heb ik een 25 km gepland, kijken hoe mijn voet dat vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten