zondag 30 september 2012

Een week van 105!

Jaja beste mensen, ik heb mezelf deze week overtroffen: wel twee PR's vandaag.

Het eerste PR is natuurlijk dat van het weekrecord: Vrijdagavond nog effe snel 16,5 km gelopen. Rustig aan begonnen, deed ik de ronde van 10 km in 55 minuten, dus zeg maar 11 km per uur. Daarna nog een half uur in hetzelfde tempo doorgelopen, dus totaal 16,5 km. Ik zal dit afronden op 16 km, dan blijf ik aan de voorzichtige kant.

Vandaag heb ik volgens afstandmeten.nl 40,5 km gelopen. Nou vind ik dat afstandmeten de afstand meestal ietsje lager inschat, maar okee, ik houd het op 40 km. Dus vanaf maandag: 27 + 22 + 16 + 40 = 105 km! En ik had woensdag ook nog 1,5 uur gefietst, dat tel ik helemaal niet mee. Zou ik dat wel doen dan kom ik op nog meer km (120), maar dat zal ik niet doen.

Hoe ging het vandaag: kort gezegd: heel erg goed. Heel rustig begonnen, met een HF van rond de 132 steeds. En dat is dan mijn tweede PR, zo'n lage hartslag had ik niet eerder bij een duurloop op dit tempo. De eerste 1 1/2 uur ging dit zo, heel stabiel. Toen heb ik even stil gestaan en water en een koek genomen en snel weer verder. Het volgende uur ging ook prima, bij 25 km de andere koek en weer drinken, vruchtensap: lekker. Toen het laatste uur, ik werd nu wel wat moe, maar daar zag ik ineens drie loopbekenden, hee wat leuk, gaat het goed? ja prima! en weer verder. Omdat het zo fijn ging, besloot ik nog een stukje extra te lopen, zodat ik echt 4 uur zou hebben gelopen. Ik liep goed, maar dacht er ineens aan dat de marathon al over drie weken was. Oei! Is het dan wel een goed idee om nu 40 km te lopen, zo kort tevoren?Als ik nu maar niet al mijn energie verspeel. Ik ging meteen 5 minuten wandelen en toen was het nog maar een kwartier rennen naar huis.

Daar was ik wel erg moe, maar ook weer niet zo moe. Dus geen angst meer voor te zware training, het zal wel loslopen, vanaf nu gewoon eerst lekker uitrusten van deze 40 en dan nog een paar kortere duurtrainingen en dan zit het erop.

Oh ja: voet helemaal prima, niks meer van gevoeld, super toch!!

1 opmerking: