zaterdag 1 december 2012

gladde weg

Vrijdagmorgen. Na een nacht slecht slapen omdat ik me lag af te vragen hoe ik de vrijdag zou gaan plannen, zodat ik alles wat ik wilde doen ook echt kon doen, zat ik wat besluiteloos te ontbijten. Wat was slim, wat kon ik eerst doen, wat kon wel wachten? Ik had teveel plannen voor de 16 uur die ik nog had, die dag.

Ik besloot maar als eerste te gaan hardlopen. Want de ervaring had geleerd dat dat er anders bij in zou kunnen schieten en dat wilde ik persé niet. Mijn tegenzin tegen hardlopen was blijkbaar weer over....

Dus om half 9, muts op, handschoenen aan en naar buiten. Het bleek spekglad. Opgevroren regenwater. Rustig aan dus maar, niet uitglijden. Het weer was prachtig: zon, wat mist en nevel, koud en weinig wind. Ik liep heerlijk te genieten, ging niet te snel, het voelde allemaal goed. 10 km heerlijk gelopen.

Toen snel douchen, naar Groningen om een  opdracht binnen te slepen, toen naar mijn werk in Gorredijk, op de terugweg even langs bij een vriendin, die een kunsttentoonstelling (mede)organiseert in de Witte Kerk in Hemrik. Erg de moeite waard, overigens! Kijk zelf: hier is de brochure. Thuis meteen begonnen met nakijken van scripties van studenten, tussendoor koken, en om half 9 gestopt omdat ik heel moe werd.

Zo lukte het om het meeste wat ik wilde toch te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten