maandag 23 januari 2012

ijskoud in de regen

Toch weer twee uur (of meer?) gefietst gisteren. Ondanks het waardeloze weer. Het lijkt wel of het vanaf mei al regent. Waar blijft de zon, wanneer wordt het eindelijk droog?

Ik had helemaal geen zin om te gaan fietsen. Hardlopen in de regen wil nog wel, maar van fietsen in de regen word ik altijd heel koud. Toen ik wegreed riep ik dat ik maar een uur zou gaan. Maar ik kwam onderweg de loopgroep tegen, dus even bijgekletst, toen nog even langs het scoutinggebouw, en toen begon eindelijk mijn fietstocht. Eerst naar Zuidhorn, via een  mooi pad langs het water (Hoendiep?) over Enumatil. Na een half uur was ik in Zuidhorn en had ik al ijskoude voeten. Nu begon de uitdaging: hard fietsen langs het kanaal naar Gaarkeuken of verder... Ik ging verder, maar niet helemaal naar Strobos. Vlak na Gaarkeuken een fietspaadje genomen naar het zuiden. Verderop wilde ik een fietspad nemen richting Sebaldeburen en zo naar het leuke pontje bij Boerakker. Maar het fietspad was niet te fietsen. Door de regen en doordat een boer er met een trekker langs had gereden was het helemaal zacht en baggerig. Dus dan maar langs de grote weg naar huis.

Ik had ijs- en ijskoude voeten gekregen. Thuis kon ik mijn tenen niet meer bewegen, heel raar. Onder die douche warmde alles op. 's Middags lekker een dutje in de stoel en toen literatuur gelezen voor mijn afstudeeronderzoek. Het is toch wel druk, eigenlijk...

Nu heb ik spierpijn in mijn kuiten. Zal wel van de kou zijn. Ik zie dat het nu droog is, ga ik straks maar een uurtje rustig fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten