vrijdag 15 februari 2013

het was een heel eind

Vandaag dus die 20 km met 2 x 20 minuten snel erin. In december had ik deze training ook al een keer gedaan en toen was die me heel zwaar gevallen en misschien wel de oorzaak van mijn tegenvallende tijd in Blijham. Ik was daar, denk ik, toen nog niet van hersteld.

Maar goed, nu dus dezelfde training. Eerst maar rustig beginnen, een stuk van een km of 4. Ik kreeg mijn hartslag niet onder de 147. Veel te hoog dus eigenlijk, hoe langzaam ik ook liep. Geen idee wat er aan de hand was, misschien liep ik ook wel gewoon te snel.

Toen de eerste 20 minuten. Ik zou met mijn HF onder de 160 blijven, maar dit lukte ook niet, het was iets tussen de 161 en 165. Nou ja, das ook weer niet zo veel hoger, dan maar iets sneller. Het ging goed, al was het ook best zwaar. Even 5 minuten weer rustig en toen de tweede 20 minuten. Die gingen net als de eerste, zelfde snelheid, zelfde gevoel. Ik was gewoon trots op mezelf dat ik ze had volbracht, het voelde beter aan dan toen in december en ik had ook het idee dat ik iets harder liep, maar dat weet ik niet zeker.

Maar toen de laatste 8 km of zo naar huis. Wat een end was dat. Ik was volkomen door mijn energievoorraad heen en ik had ook dorst. Maar natuurlijk niks te eten of drinken meegenomen. Het ging moeizamer en moeizamer en ik wilde wel en niet langzamer lopen. Wel omdat ik zo moe was, maar niet omdat ik dan nog langer onderweg was. Uiteindelijk liep ik dus snel, HF was 150 en op het eind zelfs 159, niet veel langzamer dan in mijn intervallen dus.

Eenmaal thuis meteen gegeten en gedronken, en later twee pannenkoeken en drie boterhammen gegeten en toen had ik eigenlijk nog steeds trek. Dus nog maar wat genomen en nu even lekker op de stoel zitten en dit stukje typen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten